گیل نجوا،  روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی به ارایه توضیحاتی درباره ادامه فعالیت برخی بازیگران پرداخت. روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره دستورالعمل اکران و نمایش فیلم‌هایی که بازیگرانشان کشف حجاب کردند، گفت: اخیرا مصاحبه‌ای از قول بنده منتشر شده است که در […]

گیل نجوا،  روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی به ارایه توضیحاتی درباره ادامه فعالیت برخی بازیگران پرداخت.

سازمان سینمایی

روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره دستورالعمل اکران و نمایش فیلم‌هایی که بازیگرانشان کشف حجاب کردند، گفت: اخیرا مصاحبه‌ای از قول بنده منتشر شده است که در آن کلیتی از قوانین و مقررات وزارت ارشاد را گفتم. به دلیل ضرر و زیان و خسارت عمده‌ای که به بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان آثار به واسطه عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و تبعیت از قوانین و موازین رسمی کشور از سوی برخی بازیگران و عوامل وارد شده است، طی جلسات مرتبطی که با مدیران سینمایی داشتیم گفتم که باید مسیر پیشرو را برای فعالان این اثر روشن کنیم تا هم از اتفاقات مشابه ماه‌های اخیر مراقب کنیم و هم آثاری را که در شرایط قبل از این اتفاقات و رفتارهای هنجارشکنانه عده‌ای تولید شده است، اکران کنیم.

وی ادامه داد: طبق اعلام و دستور مقام عالی وزارت و به تبع آن رئیس سازمان سینمایی امیدواریم و تلاش می‌کنیم در روند طبیعی، آثاری که ماقبل از رفتارهای هنجارشکنانه تولید شده است، وارد چرخه اکران شوند. با این روش امنیت سرمایه را نیز می‌توانیم تضمین کنیم.

مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی مطرح کرد: درباره بازگشت بازیگران هنجارشکن و یا عاملان متخلفی که اقدام به قانون‌شکنی کرده اند، باید مراجع ذی صلاح تصمیم بگیرند. پیش‌تر هم وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی گفتند که مسیر، مسدود و بن بست نیست و چنانچه بازیگری پشیمان شود، از رفتار خود ابراز ندامت کند و به اصول قبلی بازگردد، با تصمیم مراجع ذی صلاح می‌تواند فعالیت کند. البته در این مسیر فقط سازمان سینمایی تصمیم گیر صفر تا صد نیست. چراکه برخی اقدامات خارج از قاعده سینما و هنر اتفاق افتاده، شکل قضایی، حقوقی، امنیتی و … به خود گرفته است و تصمیم‌گیری صرفا در سازمان سینمایی انجام نمی‌شود و در فضایی فراتر اتفاق می‌افتد.