وزیر نفت گفت: بنزین سوپر داریم ولی میزان آن کم است. گیل نجوا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در کلان شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی هوای کمتری را شاهد باشیم. وزیر نفت درباره بنزین سوپر گفت: خوشبختانه در نیمه اول […]

وزیر نفت گفت: بنزین سوپر داریم ولی میزان آن کم است.

گیل نجوا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در کلان شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی هوای کمتری را شاهد باشیم.

وزیر نفت درباره بنزین سوپر گفت: خوشبختانه در نیمه اول سال ۱۴۰۰،  روزی ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها داده شده است. به همین میزان روزی ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع اعم از نفت گاز و نفت کوره نسبت به سال گذشته کمتر در نیروگاه‌ها سوخته شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار سقف سوخت ارسالی به نیروگاه‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

اوجی یادآور شد: روزی ۵ میلیون متر مکعب گاز به صنایع جزء و عمده دادیم و در خصوص صنایع عمده نیز روزی ۱۶۴ میلیون متر مکعب امسال گاز رسانی کردیم.

وی درباره کیفی سازی سوخت  خودروها گفت:  این دولت از بدو کارش، کیفی سازی محصولات یا فراورده های نفتی در همه پالایشگاه ها را شروع کرد و کمتر از یک ماه پیش شاهد بودید که آقای رییسی به پالایشگاه اصفهان رفت و راه اندازی روزانه ۲۰ میلیون گازوییل یورو ۵ را تولید می کنیم. در شازند و پالایشگاه خلیج فارس نیز تولیدات فراورده های نفتی یورو ۵ است و ان شاالله برای افتتاح پالایشگاه شیراز  هم خواهیم رفت.

اوجی ادامه داد: کیفی سازی فراوردهای نفتی برای جلوگیری از آلودگی هوا و قانون هوای پاک به طور جد دنبال می شود و تا پایان این دولت اکثر پالایشگاه های ما در بحث کیفی سازی فراوردهای نفتی هم کمی و هم کیفی به یورو ۴ و ۵ می رسد که عمدتا یورو ۵ است. خوشبختانه دستاوردهای خوبی در رابطه با قانون هوای پاک خواهیم داشت.

وی با بیان این که بنزین سوپر داریم ولی کم است، گفت:  در کلان شهرها تمام هم و غم ما این است که  یورو ۵ را توزیع کنیم.

وزیر نفت درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت نیز گفت:  در حال مطالعه آن هستیم و چندین دستگاه کار مشترک می کنند و هنوز قطعی نیست.

وی درباره کمبود گاز گفت:  از شروع این دولت ناتراضی گاز ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز در فصل سرد بوده است و با تولید میادین مشترک گازی و مستقل گازی و با تمام توان امسال ناتراضی گاز کمتری را داریم. تولید گاز نسبت به شروع دولت بیشتر شده و تلاش می کنیم تولید نفت و گاز و فراورده های نفتی و محصولات پتروشیمی را افزایش دهیم.  تا پایان سال ۶ میلیون تن به ظرفیت های محصولات پتروشیمی اضافه می شود.

اوجی یادآور شد: دیروز به اتفاق معاون اول سفر فشرده ای داشتیم و یک تفاهم نامه  خوبی بین ایران و بلاروس منعقد شد و کمتر  از یک ماه اینده بخشی از آن به قرارداد می انجامد. ایران و بلاروس  دیدگاه های مشترک زیادی دارند و هر دو تحریم هستند و ظرفیت های خوبی دارند و ۴ الی ۵ ماه مطالعات داشتیم و جلسات مشترکی در تهران و بلاروس صورت گرفت و جمع بندی ان در این سفر در بحث تامین قطعات و تجهیزات مربوط به حوزه پالایشگاه ها و پتروشیمی هاست و توافقات  خوبی انجام شد.