احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ثبت نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و احتمال بررسی شرایط افرادی که در مرحله پیش ثبت نام‌ها جا ماندند و نتوانستند در انتخابات ثبت نام کنند، گفت: در خصوص افرادی که از مرحله پیش ثبت نام‌ها جا ماندند و نتوانستند در آن مرحله حضور داشته باشند ولی می‌خواهند وارد […]

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ثبت نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و احتمال بررسی شرایط افرادی که در مرحله پیش ثبت نام‌ها جا ماندند و نتوانستند در انتخابات ثبت نام کنند، گفت: در خصوص افرادی که از مرحله پیش ثبت نام‌ها جا ماندند و نتوانستند در آن مرحله حضور داشته باشند ولی می‌خواهند وارد مرحله ثبت نام اصلی شوند، باید بگویم که بر اساس قانون نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم.

گیل نجوا، وی افزود: ما در وزارت کشور نمی‌توانیم برای جاماندگان از پیش ثبت نام‌ها کاری انجام دهیم مگر آنکه مصوبه‌ای از مجلس شورای اسلامی داشته باشیم. در حال حاضر هم خبری از تصویب مصوبه‌ای برای افرادی که از انتخابات جاماندند، وجود ندارد.

وزیر کشور تأکید کرد: در وزارت کشور و بر اساس قانون، کسانی را که در مرحله پیش ثبت نام‌ها حضور نداشتند را نمی‌توانیم در مرحله ثبت‌نام نهایی بپذیریم و امکان اینکه تصمیمی غیر از این را گرفته و اجرا کنیم، وجود ندارد.

گفتنی است مرحله اصلی ثبت نام داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه (۲۷ مهر ۱۴۰۲) آغاز شده و تا ساعت ۱۸ چهارشنبه (۳ آبان ۱۴۰۲) ادامه دارد و طبق قانون انتخابات قابل تمدید نیست. در عین حال داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت‌نام‌ها حضور یافته و اطلاعات و مدارک خود را از طریق پنجره واحد وزارت کشور ارسال کرده‌اند و کد رهگیری لازم را دریافت کردند، می‌توانند در مرحله ثبت نام اصلی حاضر شوند.