گیل نجوا،  وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد که در صورت سرماخوردگی حتماً استراحت کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند؛ همچنین در صورت ضرورت حضور در خارج از منزل، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شیوع بیماری جدید تنفسی در چین گفت: شیوع ویروس […]

گیل نجوا،  وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد که در صورت سرماخوردگی حتماً استراحت کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند؛ همچنین در صورت ضرورت حضور در خارج از منزل، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شیوع بیماری جدید تنفسی در چین گفت: شیوع ویروس جدیدی از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید نشده و به ایران نیز نیامده است.
بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه نشست نخبگان فناور و شرکتهای دانش بنیان در ستاد وزارت بهداشت در گفت و گو با ایرنا درباره شیوع نوعی بیماری تنفسی در بین برخی کشورهای شرق آسیا از جمله چین اظهار داشت: از حدود دو ماه پیش در ایران شاهد شیوع نوعی سرماخوردگی در بین هموطنان بودیم که منشاء آن ویروس آنفلوآنزا است.
وی در عین حال تاکید کرد: پنج درصد بستری ناشی از سرماخوردگی در مراکز درمانی ناشی از ویروس کرونا بوده است.
وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد که در صورت سرماخوردگی حتماً استراحت کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند؛ همچنین در صورت ضرورت حضور در خارج از منزل، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
عین اللهی اظهار داشت: گروه‌های حساس و دارای شرایط خاص از جمله سالمندان و بیماران خاص باید سالی یکبار واکسن‌های آنفلوآنزا و کرونا را تزریق کنند.
 به تازگی آمار ابتلا به بیماری های تنفسی در چین افزایش یافته و برخی خبرگزاری ها از شیوع بیماری پنومونی (ذات الریه – سینه‌پهلو) خبر داده‌اند که با تب بالا سبب بستری کودکان در بیمارستان ها و مراکز درمانی شده است. سازمان بهداشت جهانی در حالی از دولت چین خواسته است اطلاعات مربوط به بیماری‌های تنفسی را در اختیارش قرار دهد که اعلام کرده هیچ عامل بیماری‌زای غیرعادی یا جدیدی شناسایی نشده است.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره تنظیم بازار شیرخشک نیز گفت: داروخانه موظف هستند به کودکان زیر دو سال با ثبت کد ملی با نرخ قبلی شیرخشک عرضه کنند؛ به سایر کودکان نیز شیرخشک با نرخ جدید ارایه می شود.
عین اللهی تاکید کرد: سلامت شیرخشک با مهر سازمان غذا و دارو مورد تایید است و سلامت شیر مدارس نیز با همکاری این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی تامین شده است.