وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه، گفت: مردم فلسطین همینه رژیم صهیونیستی را نابود کردند و این رژیم منحوس شکست بزرگی را از مردم فلسطین خورد. گیل نجوا، به مناسبت روز دانشجو و به همت بسیج دانشجویی و جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه، گفت: مردم فلسطین همینه رژیم صهیونیستی را نابود کردند و این رژیم منحوس شکست بزرگی را از مردم فلسطین خورد.

اسماعیلی در دانشگاه صداوسیما: صهیونیست‌ها شکست بزرگی از مردم فلسطین خوردند

گیل نجوا، به مناسبت روز دانشجو و به همت بسیج دانشجویی و جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (دوشنبه ۱۳ آذرماه) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو این دانشگاه حاضر شد.

اسماعیلی در ابتدا به با حضور در نمایشگاه عکس شهدای خبرنگار غزه به مقام این شهدا ادای احترام کرد.

فعالیت های جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار جهانی همچنان پابرجا است

شهاب الدین اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشجویان و تبریک روز دانشجو افزود: روز دانشجو روز سه شهیدی است که توسط آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند و ما امروز همچنان شاهد فعالیت های جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار جهانی هستیم و این جنبش همچنان پابرجا است.

رئیس دانشگاه صدا و سیما در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای غزه گفت: امیدوارم شما دانشجویان راه شهدا را ادامه دهید و در برابر تمامی دشمنان ایستادگی کنید.

رژیم صهیونیستی شکست بزرگی از مردم فلسطین خورد

محمد اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این برنامه ضمن تبریک روز دانشجو گفت:  یاد و خاطره شهدای غزه را که در این ایام مظلومانه به شهادت رسیدند، گرامی می داریم.

وزیر ارشاد اظهار داشت: مردم فلسطین در هفت اکتبر همینه رژیم صهیونیستی را نابود کردند و این رژیم منحوس شکست بزرگی را از مردم فلسطین خورد.

وی اضافه کرد: امروز یک گام مهم در حوزه فرهنگ برداشته ایم و اثراتش در آینده چشم گیر خواهد شد ما از سال گذشته تاکنون اقدامات مهمی در حوزه تشکل های مردمی در جبهه فرهنگی انجام داده ایم.

اسماعیلی عنوان کرن: امروز ۲۵ فیلم در جشنواره فیلم فرهنگی انقلاب تولید شده و این رشد در حوزه فیلم است.

وی خاطر نشان کرد: امروز تمام مدیران من در وزارت ارشاد متولدین دهه ۶۰ هستند که سابقه کاری آنها حضور در جبهه های فرهنگی و مردمی بوده و با افتخار امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مملو از نفرات انقلابی است.

وزیر ارشاد بیان کرد: در همایش های کشورهای مختلف در حمایت از غزه شما پرچم کشورمان را دیدید که به اهتزاز درآمده بود و این نشانه های انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جریانی که امروز مقابل جریان انقلابی قرار دارد به دنبال بی اثر کردن فعالیت های جریان انقلابی بوده اما می‌بینیم که اقدامات آنها بی اثر شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز در سینما برخی از فیلم ها چندین میلیارد فروش داشته است در حالی که در گذشته مبلغ فروش چندانی نداشنند، گفت: ما در حوزه کتاب نیر جوان ترین مدیر را قرار داده ایم درحالیکه امروز  ۲۵۵ هزار مجوز برای چاپ کتاب برای داده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب نیز امسال هفت میلیون نفر بازدید داشته است، عنوان کرد: امسال ۱۰۶ فیلم در حوزه فیلم فجر ثبت شده است درحالیکه بالاترین عدد آن ۸۰ فیلم بود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: من با همه مشکلاتم همچنان در دانشگاه تدریس می کنم و همچنان کلاس دارم و با روحیه های دانشجویی آشنایی دارم.

وی اضافه کرد: امروز شما دانشجویان دغدغه مند نقدهای خود را بر زبان جاری کردید و من از شما بابت چنین امری قدردانی می‌کنم.

وزیر ارشاد بیان کرد: ما در حوزه فرهنگ از ابتدای انقلاب تاکنون دو نگاه را در مدیریت اجرایی تجربه کردیم، یک نگاه این است که دولت باید متصدی همه کنش ها باشد و مردم در این نگاه بیشتر استفاده کنندگان هستند و نگاه دیگر اما معتقد است که حوزه فرهنگ کنش گری حاکمیتی نبوده است.

وی در ادامه بیان کرد: یک نگاه حاکم این است که معتقد است در حوزۀ فرهنگ، دولت مسئولیتی ندارد. دولت حداقلی با یک قرائت لیبرالیستی ـ حوزۀ امنیت و سیاست و تأمین معیشت را بر عهده دارد. با یک مثال می گویم: سال ۸۴ وزیر وقت زمانی که وزارت را بر عهده گرفت، اقتصاد کتاب ۲۵۰ میلیارد تومان بود. وزارت فرهنگ ۸۰ میلیارد بودجه اش برای مدیریت کتاب بود. در سال ۱۴۰۰ که بنده وزارتخانه را تحویل گرفتم، اقتصاد کتاب، هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد بود و وزارت فرهنگ ۳۰ میلیارد برای مدیریت کتاب در اختیار داشت؛ این یعنی زوال حکمرانی فرهنگی، یعنی جامعه را به سمتی هدایت کنی که حاکمیت اساساً کاری به حوزۀ فرهنگ کاری نداشته باشد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: چندین میلیارد هزینه کردند تا مرجعیت رسانه ای از دستگاه تبلیغاتی نظام دور شود.

وی ادامه داد: ما در وزارت فرهنگ قائل به راه حل سوم هستیم، ما معتقد به نظارت، حمایت و تسهیل گری حاکمیت و نقش آفرینی گروه های مردمی هستیم به همین دلیل نام دولت مردمی را برای خودمان انتخاب کردیم.

وزیر ارشاد گفت: برای راه حل سوم باید اولا حوزه فرهنگ تقویت شود و نیز نباید حوزه فرهنگ در سایه اقتصاد و سیاست قرار بگیرد.

اسماعیلی افزود: باید جریان فرهنگ و هنر بدرخشد و ما امروز می بینم که تعداد خبرنگاران از چهار هزار خبرنگار به ۱۲ هزار و ۵۰۰ خبرنگار رسیده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه دانشجویان گفت: امروز ما راه بسیار ارزشمندی را در حوزه فرهنگ کسب کرده ایم و در وضعیت خوبی قرار داشته و این راه را تا رسیدن به نتایج ادامه خواهیم داد.

بهبود وضعیت توزیع پوشاک عفیفانه تا شش ماه آینده

اسماعیلی پس از پایان نشست و در حاشیه برنامه در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان گفت: وضعیت توزیع پوشاک عفیفانه در سطح تهران تا شش ماه آینده بهبود قابل توجهی خواهد داشت و دسترسی هموطنان به این نوع پوشاک تسهیل خواهد شد.

وی افزود: بطور کلی ما در وزارت ارشاد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که دسترسی هموطنان به پوشاک عفیفانه تسهیل شود و به همین منظور بنده و آقای عباس علی‌آبادی، وزیر صمت نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته‌ایم تا براساس برنامه‌ریزی‌هایی که شده با تامین شرایط این روند اجرایی شود.

وزیر ارشاد درباره موضوع تولید و قیمت چادر مشکی در کشور نیز گفت: بنده از مجموعه بنیاد مستضعفان تشکر می‌کنم مجموعه‌ای که در شهرکرد چادر مشکی تولید می‌کند امروز با استفاده از یارانه‌های فرهنگی که در این زمینه تامین شده قیمت هر قواره چادر مشکی را برای بانوان کشور به زیر ۵۰۰ هزار تومان رسانده است.

وی تصریح کرد: همانطور که قبلا اعلام کرده بودم عرضه کالاهای عفیفانه در سطح شهر تسهیل می‌شود اکنون نیز به این وعده عمل کرده‌ایم و تمام نمایشگاه‌های عرضه مستقیم این کالا به دست هموطنان می‌رسد و همچنین ۱۲۰ فروشگاه زنجیره‌ای شهروند، رفاه عرضه مستقیم کالاهای عفیفانه را شروع می‌کنیم.

اسماعیلی در خصوص افزایش سکوهای فروش پوشاک عفیفانه نیز تصریح کرد: اخیراً برخی از هموطنان گلایه داشتند که مراکز خرید مخصوص پوشاک بیرون بانوان پایتخت مثل میدان هفت‌تیر دسترسی به پوشاک عفیفانه کمی سخت‌ شده است به همین منظور با همکاری اصناف برنامه‌ریزی شده در این میدان و البته میدان ولیعصر (عج) و امام‌زاده حسن دسترسی به پوشاک عفیفانه تسهیل شود، اما تأکید می‌کنم به هیچ عنوان وزارت قرار نیست در این زمینه ورود کند بلکه با همکاری اصناف این کار انجام می‌شود.

قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما به مناسبت روز دانشجو

در ابتدای این مراسم بیانیه بسیج دانشجویی و جامعه رسانه‌ اسلامی دانشگاه صداوسیما به مناسبت روز دانشجو قرائت شد.

دانشجویان در این بیانیه ضمن بیان مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ، مطالبات خود از وزیر ارشاد را بیان کرده بودند.