با موافقت رئیس قوه قضاییه و همکاری فراجا، سارقینی که تعدد جرم دارند، به‌وسیله پابند و دستبند الکترونیک تحت کنترل قرار می‌گیرند. گیل نجوا،   به نقل از قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه در جلسات مختلف به موضوع مقابله با سرقت که موجب ناامنی در جامعه می‌شود، تاکید کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مسئولان […]

با موافقت رئیس قوه قضاییه و همکاری فراجا، سارقینی که تعدد جرم دارند، به‌وسیله پابند و دستبند الکترونیک تحت کنترل قرار می‌گیرند.

گیل نجوا،   به نقل از قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه در جلسات مختلف به موضوع مقابله با سرقت که موجب ناامنی در جامعه می‌شود، تاکید کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مسئولان قضایی دستور داده است با همکاری فراجا، در بحث مقابله با سرقت سازوکارهای مناسبی اتخاذ شود و دادستان‌ها و مقامات ذی‌صلاح قضایی هم در قبال این قبیل جرایم، مطابق قانون مبادرت به صدور احکام و اعمال مجازات‌های بازدارنده کنند.

رئیس دستگاه قضا در جلسه (۱۰ مهر) شورای عالی قوه قضاییه در رابطه با مقابله با سرقت اظهار کرد: در امر مقابله با سرقت نیز که امنیت روانی مردم را تهدید می‌کند، فراجا پیشنهادات خود را ارائه دهد تا ما در دستگاه قضایی حداکثر ظرفیت‌های قانونی را برای مقابله قاطعانه‌تر با این جرم و کمک به فراجا در تحقق این مهم بکار بگیریم؛ باید توجه داشت که در بحث سرقت، فارغ از برگرداندن مال مسروقه، توجه به جنبه عمومی این جرم، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در هفدهم مهرماه مجددا تاکید کرد: در مبحث مقابله با سرقت و سارقین بویژه سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار نیز که امری در جهت تحکیم امنیت روانی مردم می‌باشد، مقرر است که فرماندهی انتظامی طرحی مدوّن را ارائه دهد؛ ما در قوه قضاییه در چارچوب اختیارات قانونی خود، از اجرای طرح مزبور در راستای تحکیم امنیت مردم و شهروندان حمایت کامل خواهیم کرد.

در همین راستا با موافقت رئیس قوه قضاییه و همکاری فراجا مقرر شده است که سارقین سابقه دار (که تعدد جرم دارند) به‌وسیله “پابند و دستبند الکترونیک” کنترل قرار گیرند.

به گفته سردار احمدرضا رادان، فرمانده‌کل انتظامی، در این طرح سارقینی که تعدد جرم دارند به صورت هوشمند و به‌وسیله “پابند و دستبند الکترونیک” تحت نظارت قرار خواهند گرفت.

سردار رادان تاکید کرده است که اجرای این طرح به کاهش وقوع جرم کمک زیادی می‌کند.