وزیر کشور در واکنش به خبر ممنوعیت حضور اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور، گفت: این ممنوعیت موضوع جدیدی نیست و در برخی استان‌ها اتباع نباید حضور پیدا کنند. گیل نجوا،   وزیر کشور در واکنش به خبر ممنوعیت حضور اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور، گفت: این ممنوعیت موضوع جدیدی نیست و در برخی استان‌ها […]

وزیر کشور در واکنش به خبر ممنوعیت حضور اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور، گفت: این ممنوعیت موضوع جدیدی نیست و در برخی استان‌ها اتباع نباید حضور پیدا کنند.
گیل نجوا،   وزیر کشور در واکنش به خبر ممنوعیت حضور اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور، گفت: این ممنوعیت موضوع جدیدی نیست و در برخی استان‌ها اتباع نباید حضور پیدا کنند.

احمد وحیدی درباره انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت حضور اتباع خارجی در ۱۶ استان کشور، گفت: در بعضی از نقاط از قبل هم همینطور بوده و برخی مناطق مشخص شده که در آنجا اتباع حضور پیدا نکنند و این موضوع نیز در ادامه همین مسئله است و موضوع جدیدی قلمداد نمی‌شود.

وی افزود: این نقاط از قبل معلوم شده که در برخی استان‌ها اتباع نباید حضور پیدا کنند این موضوع نیز در ادامه همان مسئله است.

چند روز پیش حمزه سلیمانی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اعلام کرده بود: در حال حاضر با دستورالعمل ابلاغی از شورای عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور و از جمله کرمانشاه ممنوع است.

به گفته وی، استان‌هایی که به طور کامل برای اقامت شهروندان افغانستان ممنوع هستند، شامل اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان و همدان می‌شود.