عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق ستاد کل نیروهای مسلح با رئیس مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: طبق این توافق میانگین خدمت سربازی به ۱۴ ماه خواهد رسید،یعنی حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش پیدا می‌کند. گیل نجوا، سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس  در توضیحاتی […]

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق ستاد کل نیروهای مسلح با رئیس مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: طبق این توافق میانگین خدمت سربازی به ۱۴ ماه خواهد رسید،یعنی حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش پیدا می‌کند.

گیل نجوا، سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس  در توضیحاتی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران، گفت: طی چندین جلسه کارشناسی با حضور قالیباف و سردار باقری برای رفع ابهام از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اصلاح سربازی در برنامه هفتم توسعه تصمیماتی را گرفتیم.طبق این توافق میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه خواهد رسید؛ یعنی حداقل ۳ ماه از خدمت تمامی سربازان کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح با تامین اعتبار دولت، نسبت به جایگزینی سرباز با سایر عضویت‌ها در حد اعتبار تامین‌شده اقدام خواهد کرد. با این مصوبه، کاهش نیاز به سرباز، محقق شده و استفاده از سربازان در جایگاه‌های تخصصی افزایش می‌یابد.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان متذکر شد: دانشجویان خارج از کشور، امکان معافیت تحصیلی خواهند داشت که این موجب تسهیل بازگشت نخبگان به کشور می‌شود.

دهنوی توضیح داد: ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ای جهت تعیین تکلیف مشمولان غائب تدوین و به مجلس ارائه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مشمولان خدمت سربازی با ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر معاف خواهند شد. این معافیت در جهت حمایت از مشمولان سربازی که تشکیل خانواده داده‌اند، وضع شد.

نماینده تهران در مجلس، گفت: این تصمیمات در قالب حکم پیشنهادی برای رفع ابهام شورای نگهبان، امروز در سامانه قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی بارگذاری شد تا پس از تصویب در صحن مجلس و تایید شورای نگهبان، اجرایی شود.

دهنوی در پایان با تشکر از پیگیری‌ها و همکاری‌های قالیباف و سردار باقری گفت: آقای قالیباف و سردار باقری موجب شکل‌گیری یک کار موفق مشترک بین مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح، پس از سال‌ها شدند. و انشالله این مسیر همکاری ادامه خواهد داشت.