رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر روند پایدار و ایجاد ثبات در تولید، تامین و توزیع شیر خشک در کشور، گفت: ایرانیان با ارائه کد ملی و اتباع با ارائه شناسه یکتا می‌توانند شیر خشک یارانه‌ای را با قیمت قبل از داروخانه‌ها دریافت کنند. گیل نجوا، دکتر حیدر محمدی در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های […]

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر روند پایدار و ایجاد ثبات در تولید، تامین و توزیع شیر خشک در کشور، گفت: ایرانیان با ارائه کد ملی و اتباع با ارائه شناسه یکتا می‌توانند شیر خشک یارانه‌ای را با قیمت قبل از داروخانه‌ها دریافت کنند.

گیل نجوا، دکتر حیدر محمدی در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط دریافت شیرخشک برای کودکان فاقد شناسنامه، اظهار کرد: ثبت احوال حتی به صورت آنلاین نیز شناسنامه صادر می‌کند و دیگر مشکل صدور شناسنامه وجود ندارد، اما مشکل اصلی این است که برخی از افراد ملیت مشخصی ندارند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت ساماندهی تولید و عرضه شیرخشک در کشور و اصلاحات ارزی صورت گرفته در این حوزه، افزود: در این راستا برای کودکان کشور و با ارائه کد ملی امکان خرید شیرخشک یارانه‌ای و با قیمت قبلی از داروخانه فراهم است. اتباع نیز باید از اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی شناسه یکتا دریافت کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در هر صورت برای دریافت شیر خشک یارانه‌ای، نیاز است که مشخص باشد محصول به چه کسانی ارایه شده؛ افزود: پیش از این به شیرخشک‌ ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گرفت؛ بنابراین به دلیل اختلاف قیمت موجود، احتمال خروج شیرخشک‌ها از زنجیره و قاچاق معکوس آن و یا استفاده در مصارف دیگر نظیر شیرینی‌ فروشی‌ها و … وجود داشت. به همین دلیل طرح اصلاح ارز ترجیحی شیرخشک پیگیری شد و با اجرای این طرح مقرر شد به کودکان زیر دو سال ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک و با همان قیمت قبلی ارایه شود. بر همین اساس هم عرضه شیرخشک با کد ملی نوزاد و ثبت در سامانه تی‌تک در داروخانه‌ها از ۲۰ مهرماه امسال الزام‌آور شد تا طول زنجیره تامین تا مصرف قابل رصد باشد.

وی درباره اتباع توضیح داد: در این خصوص با اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی که زیر مجموعه وزارت کشور است مذاکره‌ای داشتیم و ظاهرا سامانه‌ای را ایجاد کرده‌اند که تمام اتباع، خود را در این سامانه اظهار کنند و در صورتی که وزارت کشور تایید کرد بتوانند از سهمیه شیرخشک یارانه‌ای استفاده کنند.

محمدی به ایسنا گفت: بنابراین باتوجه به اصلاحات ارزی صورت گرفته، غیر از کودکان زیر دو سال، سایرین می‌توانند شیرخشک را با قیمت آزاد و غیریارانه‌ای خرید کنند.