رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم را از مجلس منفعل به مجلس فعال تبدیل کردیم،گفت: نتیجه اقدامات مجلس یازدهم به دلیل ماهیت وظیفه تقنینی مجلس، در عین اهمیت بالا، عمدتا برای مردم ملموس نیست. گیل نجوا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه(۱۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور […]

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم را از مجلس منفعل به مجلس فعال تبدیل کردیم،گفت: نتیجه اقدامات مجلس یازدهم به دلیل ماهیت وظیفه تقنینی مجلس، در عین اهمیت بالا، عمدتا برای مردم ملموس نیست.

گیل نجوا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه(۱۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)گفت: روز مجلس را به صاحبان این روز یعنی مردم شریف ایران تبریک می گویم. مجلس خانه ملت و روز مجلس روز مردم است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم وظیفه داریم در این روز نسبت به عملکرد خود متناسب به شرح وظیفه‌ای که به ما داده شده، پاسخگو باشیم. بر این اساس مدعی هستیم با وجود همه نقاط ضعف، امروز می‌توانم از عملکرد مجلس یازدهم متناسب با شرح وظایف مجلس دفاع کنم.

وی یادآور شد: گرچه نتیجه این اقدامات به دلیل ماهیت وظیفه تقنینی مجلس، در عین اهمیت بالا، عمدتا برای مردم ملموس نیست. اما مجلس یازدهم چنان کارشناسی شده و هوشمندانه مسائل مردم را در دستور کار قانون گذاری خود قرار داد که این افتخار را پیدا کرد تا رهبر معظم انقلاب در سال آخر فعالیت مجلس یازدهم، مهر تایید متفاوتی بر برآیند کلی کارنامه مجلس بزنند که این لطف ایشان وظیفه ما نمایندگان را نسبت به انجام وظیفه بهتر و سنگین تر کرد.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: ما تلاش کردیم مجلس یازدهم را از مجلس منفعل به مجلس فعال تبدیل کنیم تا به جای اینکه منفعالانه منتظر باشیم تا دستور کارهایش را اتفاقات و رویکردهایش را دیگران تعیین کنند، فعالانه با مشکلات مردم مواجه شویم و دستور کار مجلس را دغدغه‌های مردم تعیین کند.

قالیباف یادآور شد: نمایندگان رویکردها برای حل مشکلات مردم را با استفاده از خرد جمعی با کمک کارشناسان دلسوز تعیین کردند. به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب با بررسی‌هایی که انجام داده بودند، یکی از ویژگی‌های این مجلس را شناخت مشکلات مردم عنوان کردند و تصریح فرمودند که در قوانین مجلس یازدهم، ملاحظه و لاپوشانی نیست و صریح و شفاف است.