وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی، حمله ایران به مقر تروریست ها «در اربیل را محکوم» و مدعی شد «ایران با اقدامات تنشزا ما به دنبال صادر کردن مشکلات داخلی خود است.» گیل نجوا، ، فواد حسین که در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخن می گفت، […]

وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی، حمله ایران به مقر تروریست ها «در اربیل را محکوم» و مدعی شد «ایران با اقدامات تنشزا ما به دنبال صادر کردن مشکلات داخلی خود است.»

گیل نجوا، ، فواد حسین که در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخن می گفت، افزود: کشورش اقدامات ساسی و دیپلوماتیکی را برای پاسخ به بمباران اربیل توسط ایران اتخاذ کرده است.

وی آنچه «ادعاهای تهران درباره حضور موساد اسرائیل در خاک عراق خواند»، رد کرد و این حمله را به تشدید تنش بین تهران و تل اویو در پی جنگ غزه مرتبط دانست.

حسین با ادعای اینکه «به احتمال زیاد بین ایرانی ها و اسرائیلی ها قواعد درگیری وجود داشته باشد»، به تمایل بغداد برای خارج کردن نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور اشاره کرد.

وزیر خارجه عراق افزود: دولتش برای رسیدن به یک مسیر گفتگو با واشنگتن درباره خروج نیروهای آمریکایی تلاش می کند» و تاکید کرد: «آمریکایی ها آماده نشستن پشت میز مذاکرات ولی در شرایط عادی هستند.»