آیت الله مصباح علاوه‌ بر حضور فعالانه در میدان جنگ نرم، از حضور در جنگ سخت نیز غفلت نداشته است. همچنین نزدیکان ایشان همچون فرزند ارشدشان و نیز برخی دانش‌پژوهان و متعلمین به تشویق ایشان در جبهه حضور پیدا کردند. همچنین در برخی مقاطع، خود ایشان نیز در بعضی مناطق عملیاتی حضور یافته‌اند. گیل نجوا،  […]

آیت الله مصباح علاوه‌ بر حضور فعالانه در میدان جنگ نرم، از حضور در جنگ سخت نیز غفلت نداشته است. همچنین نزدیکان ایشان همچون فرزند ارشدشان و نیز برخی دانش‌پژوهان و متعلمین به تشویق ایشان در جبهه حضور پیدا کردند. همچنین در برخی مقاطع، خود ایشان نیز در بعضی مناطق عملیاتی حضور یافته‌اند.

گیل نجوا،  کیهان نوشت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزات فکری، فرهنگی خود را ادامه داد و نقطه تمرکز ایشان در دهه ۶۰، فعالیت در جبهه مبارزات فکری و حفظ سنگرهای ایدئولوژیک بود.
بدین‌منظور شاگردان بخش آموزش «مؤسسه در راه حق» را برای تقابل با جریانات انحرافی بسیج و آنان را برای تبلیغ عالمانه اعزام کرد. در پی هجمه تبلیغاتی مارکسیست‌ها بر ضد بنیادهای فکری اسلام، مجموعه‌جزواتی با عنوان «پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک» به قلم ایشان و توسط مؤسسه در راه حق منتشر گردید.
آیت‌الله مصباح در ۳۰ آذر ۱۳۶۰ به عضویت رسمی جامعه مدرسین درآمد اما به دلایلی پس از ورود به این مجموعه از آن کناره‌گیری کرد. اما همکاری موردی ایشان با جامعه مدرسین همچون نمایندگی جامعه در نشست مشترک با اصحاب رسانه (۱۱ دی ۱۳۶۰) ادامه یافت. همچنین آیت‌الله مصباح در راستای اهداف فرهنگی و فکری دوراندیشانه خود، در جهت تداوم و تعالی برنامه‌های «مؤسسه در راه حق» گام برداشت که یکی از نتایج آن، تأسیس «بنیاد فرهنگی باقر العلوم(ع)» بود.
ایشان علاوه‌ بر حضور فعالانه در میدان جنگ نرم، از حضور در جنگ سخت نیز غفلت نداشته است. همچنین نزدیکان ایشان همچون فرزند ارشدشان و نیز برخی دانش‌پژوهان و متعلمین به تشویق ایشان در جبهه حضور پیدا کردند. همچنین در برخی مقاطع، خود ایشان نیز در بعضی مناطق عملیاتی حضور یافته‌اند.
بنابر نقل حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح، پس از پرسش آیت‌الله مصباح از حضرت امام(ره) مبنی بر حضور یا عدم حضور ایشان در جبهه، رهبر فقید انقلاب اسلامی فرمودند: «هر موقع خودم رفتم بر شما هم تکلیف است که بروید.»