چندی پیش در پی فعالیت‌های ستاره معصومی، همسر مهدی قایدی مهاجم سابق استقلال در اینستاگرام و انتشار عکس بدون حجاب صفحه او به دستور مقام قضایی از دسترسش خارج شد. برخی خبر‌ها از مرتبط بودن دعوت نشدن مهدی قایدی با همین مساله گفتند گیل نجوا،  به نقل از روزنامه اعتماد، دعوت نشدن مهدی قایدی به […]

چندی پیش در پی فعالیت‌های ستاره معصومی، همسر مهدی قایدی مهاجم سابق استقلال در اینستاگرام و انتشار عکس بدون حجاب صفحه او به دستور مقام قضایی از دسترسش خارج شد. برخی خبر‌ها از مرتبط بودن دعوت نشدن مهدی قایدی با همین مساله گفتند

گیل نجوا،  به نقل از روزنامه اعتماد، دعوت نشدن مهدی قایدی به تیم ملی ایران با وجود فرم فوق‌العاده‌ای که در لیگ امارات از خودش به نمایش گذاشته تعجب اهالی فوتبال را به دنبال داشته است. مهدی قایدی که فصل پیش در استقلال آمار بسیار خوبی داشت در فصل جدید و زیرنظر فرهاد مجیدی همان شرایط را دنبال کرده و در مقطعی از فصل آمار ۸ بازی، ۶ گل، یک پاس گل و گرفتن ۲ پنالتی، به نام خودش ثبت کرد و دومین گلزن برتر و موثرترین بازیکن لیگ امارات معرفی شد.

عربستان با فوتبال ایران چه می‌کند؟

در این بین برخی رسانه‌ها به نقل از منابعی در تیم ملی نوشتند که مشکل امیر قلعه‌نویی با مهدی قایدی فیزیک بدنی اواست و به دلیل اینکه این ستاره جثه کوچکی دارد او را به تیم ملی فرا نمی‌خواند. برخی دیگر از قول سرمربی تیم ملی نوشتند که، چون قایدی در پرس شرکت نمی‌کند، به عقب برنمی‌گردد و چیز‌هایی شبیه به این او را به اردو فرا نمی‌خواند.

از دیدگاه فوتبالی نمی‌توان پذیرفت که یک بازیکن در فرم عالی به تیم ملی دعوت نشود آن‌هم به خاطر فیزیک بدنی یا یک نگرش تاکتیکی خاص. به هر حال همین قایدی که گفته می‌شود فیزیک خوبی ندارد هر روز با انبوهی از مدافعین خارجی در حال نبرد است و عمدتا به راحتی از پس آن‌ها برمی‌آید. اساسا فانتزی‌باز بودن قایدی معمولا عیب‌های این بازیکن در مورد نداشتن قدرت بدنی فوق‌العاده را پوشش داده است. در مورد پرس نکردن هم می‌توان به این نکته اشاره کرد که در وهله اول سرمربی می‌تواند اورا مجبور کند که در برنامه‌های تاکتیکی شرکت کند یا اینکه در زمانی از او بهره ببرد که تیم در فاز تهاجمی است و نیازی به پرس ندارد. یعنی استفاده از قایدی وقتی بازی گره خورده و تیم در حال فشار آوردن است و تنها به دنبال یک روزنه می‌گردد.

این توضیح واضحات از آن جهت ارایه شد که به یک نکته خاص برسیم اینکه به نظر می‌رسد مساله دیگری پشت دعوت نشدن مهدی قایدی به تیم ملی است. در همین رابطه برخی اخبار عجیب به گوش خبرنگار روزنامه اعتماد رسیده که باید فدراسیون فوتبال در مورد صحت و سقم آن اعلام موضع کند. ماجرا از این قرار است که چندی پیش در پی فعالیت‌های ستاره معصومی، همسر مهدی قایدی مهاجم سابق استقلال در اینستاگرام و انتشار عکس بدون حجاب صفحه او به دستور مقام قضایی از دسترسش خارج شد. برخی خبر‌ها از مرتبط بودن دعوت نشدن مهدی قایدی با همین مساله گفتند.

البته شروع دعوت نشدن مهدی قایدی به تیم ملی مدت‌ها قبل از مسدود شدن صفحه همسرش در اینستاگرام بوده ولی گویا انتشار برخی تصاویر در صفحات این زوج، مهدی قایدی را از تیم ملی دور کرده است. انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال در مورد این مساله شفاف‌سازی لازم را صورت دهد. هرچند نگاهی به وقایع حداقل یک سال گذشته نشان می‌دهد فعالیت‌های اینستاگرامی افراد یا نزدیکان‌شان در شرایط کاری آن‌ها تاثیرگذار بوده و اتفاقا در بسیاری موارد این تاثیرگذاری بدون هیچ‌گونه نامه‌نگاری و صرفا با تذکرات شفاهی انجام شده است. از کنار رفتن کریم باقری که درنهایت هیچ‌کس نفهمید به چه دلیل بوده گرفته یا جواد نکونامی که هنگام عقد قرارداد با استقلال با مسائلی روبه‌رو شد.