رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: پیشنهاد می کنم با این وضعیت و اعتبارات قطره چکانی ، پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان را به منظور فراهم نمودن شرایط مورد نظر به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کنیم. گیل نجوا،  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون […]

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: پیشنهاد می کنم با این وضعیت و اعتبارات قطره چکانی ، پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان را به منظور فراهم نمودن شرایط مورد نظر به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کنیم.
گیل نجوا،  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت در ساختمان شورا با اشاره به اینکه پیرامون پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان حدود ۱۰ سال فرصت سوزی شد اظهار کرد: در آن سال که این پارک به مدت ۱۰ سال در اختیار شهرداری رشت قرار گرفت ، پیرامون پروژه هایی که قصد داشتند در این پارک اجرایی شود حرفهای زیادی گفته شد ،اما عملا هیچ اقدامی صورت نگرفت و حتی در زمان فعالیت شهردار پیشین نیز که خبرهایی پیرامون انجام شن ریزی و ایجاد مسیر و احداث پُل هایی در پارک لاکان مطرح شد ، طی بازدیدی که توسط شورا انجام گرفت همه چیز در حد حرف بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ساختمان نگهبانی در پارک لاکان در حال احداث است افزود: مطمئنا با این روند تا ده سال آینده نیز به نتیجه نمی رسیم و همان دور تسلسل ادامه دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پیشنهاد می کنم که پارک لاکان به سرمایه گذار واگذار شود تصریح کرد: زمین پارک می تواند به عنوان آورده شهرداری رشت در این پروژه محسوب شود و باید هر چه سریعتر فضای پارک را به منظور جذب گردشگر مهیا کنیم.
کارگرنیا با بیان اینکه جذب گردشگر عایدات فراوانی برای شهر و شهروندان دارد افزود: جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه دارد و تحقق این مهم با بهره مندی از ظرفیت پارک لاکان امکان‌پذیر است.
وی با انتقاد از اینکه بارها تاکید کردیم که حداقل چند کلبه چوبی و آلاچیق در این پارک احداث شود بیان کرد: در چنین پروژه هایی دائما شاهد حضور مشاورین متعدد هستیم اما در نهایت و زمانی که قرار است این پروژه ها اجرایی شوند ،می بینیم که حتی مجوزهای اولیه را نیز دریافت نکرده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ساکنین حاشیه تالاب عینک نیز از وضعیت موجود ناراضی هستند گفت: رفع مشکلات زیست محیطی در حاشیه تالاب عینک رشت باید تسریع شود و امیدواریم شهرداری رشت پیرامون جذب سرمایه گذار به منظور اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی در تالاب عینک رشت نیز به امور سرعت ببخشد.