آقازاده، نماینده مردم رشت و خمام گفت: در ۴ سال اخیر شرکت‌های رشت الکتریک، کارخانه پوشش و ابریشم که در اختیار و تملک برخی افراد قرار داشت به بیت‌المال بازگردانده شدند. گیل نجوا، سید علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار دیار میرزا با اشاره به احیای واحدهای تولیدی و بازپس‌گیری کارخانه‌های مهم گیلان در مجلس […]

آقازاده، نماینده مردم رشت و خمام گفت: در ۴ سال اخیر شرکت‌های رشت الکتریک، کارخانه پوشش و ابریشم که در اختیار و تملک برخی افراد قرار داشت به بیت‌المال بازگردانده شدند.

گیل نجوا، سید علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار دیار میرزا با اشاره به احیای واحدهای تولیدی و بازپس‌گیری کارخانه‌های مهم گیلان در مجلس یازدهم، اظهار کرد: در ۴ سال اخیر شرکت‌های رشت الکتریک، کارخانه پوشش و ابریشم که در اختیار و تملک برخی افراد قرار داشت به بیت‌المال بازگردانده شدند.

وی با اشاره به همت قوه قضائیه به احیای واحدهای تولیدی در کشور، تصریح کرد: روند بازپس‌گیری کارخانه‌ای که ماشین‌آلات و ساختمان آن به صورت ضایعات با ادعای بدهکاری، به حراج گذاشته شده بود و یا مخروبه کرده بودند و به دنبال تصاحب زمین‌هایی بودند که سرمایه فراوانی پشت آن خوابیده بود، بسیار سخت بود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما در این دوره موضوع احیای این کارخانه را به صورت جدی پیگیری کردیم، تصریح کرد: الحمدالله با همکاری مسئولین قضایی استان و کشور، این کارخانه از دست مافیا خارج شد و در این مدت کوتاه با تلاش‌ها و همت بالای مدیریت مجموعه، این کارخانه احیا شد.

آقازاده با بیان اینکه جریان فاسد به طمع تجهیزات کارخانه، این شرکت را نابود کردند، گفت: عوامل مختلف از جمله عناصر فاسد داخل و خارج استان در این جنایت شریک بودند و با نفوذ و رانت خود این کارخانه را با خاک یکسان کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه صنایع پوشش در گیلان، افزود: کارخانه صنایع پوشش با راه‌اندازی خط تولیدهای جدید که دارای ماشین آلات بسیار نو و مدرنی می‌باشد، آغاز به‌کار کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارخانه صنایع پوشش باید به حالت دهه ۸۰ خود برگردد، بیان کرد: زمانی در شرکت صنایع پوشش ایران چهار هزار نفر نیرو مشغول به کار بودند و امیدواریم که با ایجاد سالن‌ها، افتتاح و بهره‌برداری کامل، شرکت به شرایط مطلوبی از نظر اشتغالزایی نیز برسد.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از ساختمان شرکت صنایع پوشش ایران در سال ۱۳۸۳ و در جریان بارش برف سنگین شهر رشت فرو ریخت و با واگذاری نادرست این واحد تولیدی و همچنین با جنایت نابودی کارخانه، بیش از ۴ هزار کارگر بیکار شدند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی ما این بود که این کارخانه باید هرچه سریع‌تر احیا شود، خاطرنشان کرد: اکنون با احیای کارخانه، این شرکت باید همین روند را ادامه دهد و به جایگاه اصلی خود در تولید برسد و تاثیر فراوانی در اقتصاد گیلان داشته باشد.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع احیا کامل و با تمام ظرفیت این کارخانه را به صورت جدی پیگیری کردیم، گفت: این موضوع خیلی ارزشمند است که اکنون این شرکت از دست جریان مافیا خارج شده و حالا باید به عنوان یک سرمایه بزرگ برای مردم گیلان و جهت اشتغال جوانان ما باشد.