مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و مقام شامخ شهید محمود صارمی به مناسبت روز خبرنگار در ستاد بیمه دی با حضور مدیرعامل شرکت دی و بطور همزمان در شعب سراسر کشور و همچنین در گیلان با حضور مدیریت شرکت بیمه دی در استان برگزار شد.

گیل نجوا/ طاهر موهبتی ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه امروزه شغل خبرنگاری جزو شغل‌های پر خطر دنیا محسوب می شود ادامه داد: واقعیت این است که خبرنگار مطالبه‌گر خواسته‌ها و نیازهای جامعه محسوب می‌شود و بدون حضور رسانه‌ها و خبرنگارانشان، هیچ کدام از اقشار جامعه نمی‌توانند آن چنان که باید صدای خود را به گوش دیگران و از جمله مسئولان برسانند. این در حالی است که خبرنگاران آن قدر که در زمینه پرداختن به امور جامعه و مطالبه‌گری به عنوان واسطه مردم و مسئولان کوشا هستند، در مورد خود مطالبه‌گری نمی‌کنند. در مقابل نیز بدون وجود رسانه‌ها، مسئولان از بسیاری از نیازهای اجتماعی، مطالبات مردمی، مشکلات، کمی‌ها و کاستی‌ها و حتی در نقطه مقابل حاصل اثر عملکرد خود در پیشرفت‌ها و بهبود اوضاع مطلع نمی‌شوند.

وی فقدان تیغ برنده  نقد و انتقاد رسانه  را مسبب آسیب‌ها و فسادهای بسیار دانست و گفت: در نتیجه جمع این دو مقوله، این انتظار بزرگی نیست که بخواهیم یک بار هم که شده، دیگران به رسانه و اهالی رسانه توجه کنند.

مدیر عامل بیمه دی  با بیان اینکه ما از مشورت با خبرنگان و حتی نقد های بعضا تند و گزنده آنها سود های فراوان برده ایم ادامه داد:  اگر سعه صدر خود را بالا ببریم به خوبی نیت خیر و پیشنهادات مشفقانه و موثر  قاطبه خبرنگاران را در پیشرفت کارها و فعالیت‌ها مشاهده خواهیم کرد

موهبتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های بلند مدت شرکت بیمه دی بیان کرد: تمرکز بر خرده فروشی برای در سبد پرتفوی شرکت یکی از اساسی ترین برنامه های تدوین شده در طول پنج سال آینده خواهد بود و همکاران ما در تلاش جهت تحقق این امر  هستند ضمن در نظر داشتن این مطلب، برای تحقق این هدف اهتمام ورزند.

وی گفت: به دنبال استمرار این روند و بهبود و تحول در شرایط شرکت هستیم. ماموریت اصلی ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی کسب سود در چهارچوب ارزش های سازمانی است.

مدیرعامل شرکت بیمه دی با اشاره به پرداختی های مراجع درمانی اذعان کرد: با وجود تأمین های مالی صورت گرفته از طرف بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه کشور، پرداخت ها به مراجع درمانی سرعت گرفته و در حال حاضر نسبت به میانگین صنعت در سرعت پرداخت ها در جایگاه خوبی قرار داریم. در حال حاضر تا پایان ۱۴۰۱ تمامی مراجع درمانی و همچنین داروخانه ها تا پایان فروردین ۱۴۰۲، تعهدات معوق خود را دریافت نموده اند. شرکت بیمه دی در سال حدود ۲۲ میلیون مراجعه فقط از قرارداد درمان ایثارگران به مراکز درمانی داریم که بهبود و پایش فرآیندهای درمانی و بیمه ای این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

موهبتی با تأکید بر بحث رسانه بیان کرد: ایجاد مزیت رقابتی در عرصه صنعت بیمه می تواند مشتریان بالقوه بیمه را ترغیب به انتخاب بیمه دی به عنوان شرکت بیمه گر نماید. و پس از جذب مشتری باید برای نگهداشت مشتری و ایجاد تجربه خوشایند  آنها برنامه ریزی کنیم.

وی تاکید کرد:  در صدر همه برنامه های مشتری مداری، اخلاق مداری و برخورد خوب با مشتریان موثرترین آن ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بیمه دی همچنین با اشاره به اینکه  پرتفوی رشته بیمه درمان به لحاظ اقتصادی قابل اتکا نیست گفت: که واقعیت این است که شرکت‌ها اندک منافعی هم که می‌توانند از این حوزه داشته باشند مربوط به رسوب حق بیمه است تازه آن هم به شرطی که بتوانند آن را به موقع دریافت کنند.

وی بیان داشت: ۸۵ درصد از پرتفوی بیمه دی مربوط به بیمه درمان ۶۸ درصد از بیمه‌گزاران این رشته نیز ایثارگران است. نگاه ما در مدیریت پرتفوی درمان جامعه ایثارگران بیشتر یک وظیفه ملی ،مذهبی است تا اقتصادی.

موهبتی  درباره عدم پذیرش پرتفوی درمان برخی وزارتخانه ها نیز گفت:  ما خواستار پذیرش پرتفوی درمان در کنار سایر بیمه‌نامه‌های این وزارتخانه از جمله شخص ثالث، عمر و … بودیم.

موهبتی همچنین در پایان، توجه به وصول مطالبات، فروشِ با کیفیت با درنظر گرفتن ضریب خسارت، پاسخگویی به مشتریان و مراکز درمانی، توجه ویژه به قشر معزز ایثارگران و خانواده های شهدا که درگیر بیماری های سخت هستند: را از مواردی دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طرح آزمایش دارو رسان در مرحله اول در حال خدمت‌رسانی به جانبازان ۷۰ درصد هستیم و در ادامه پدر و مادر شهدا مورد توجه قرار خواهند گرفت.

بالا بودن سهم بازار بیمه دی ناشی از تنوع و‌ کیفیت خدمات آن است

مهندس مصطفی اسماعیلی مدیر شعب بیمه دی استان گیلان نیز در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت: آنچه که می تواند تلاش ها ، اقدامات و فعالیت های ما را به مردم درست ، به موقع و شفاف اطلاع رسانی کند ، رسانه ها و توسط خبرنگاران است و از این بابت برای بیمه دی که از سال ۱۳۹۶ با انعقاد قرار داد درمان تکمیلی خانواده معزز شهدا و ایثارگران با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده ، بزرگ‌ترین قرار داد درمان تکمیلی کشور را بر عهده دارد و ارائه خدمات می نماید ، بسیار حائز اهمیت است .

مهندس مصطفی اسماعیلی با اشاره به اینکه غیر از یک بیمارستان خصوصی در رشت با همه بیمارستان های خصوصی استان طرف قرار داد هستیم و کلیه ایثارگران معزز و خانواده آنان با جمعیتی بالغ بر ۵۱ هزار نفر با بیمه دی طرف قرار داد هستند ، به اوج این خدمات در دوران کرونا اشاره کرد و افزود :در دوران کرونا بیمارستان قائم ( عج ) حتی برای یک روز هم قرار داد خود را با ما قطع نکرده و این نشانگر نگاه بلند و عمیق و اعتقاد مدیر عامل این بیمارستان دکتر کریم زاد حق به خانواده معظم شهدا و ایثارگران است .

وی با تاکید بر اینکه خانواده شهدا و ایثارگران در نزد جامعه دارای کرامت است و باید از این کرامت پاسداری کرد ، هر گونه تلاش و کوشش در این رابطه را نزد خداوند متعال پنهان ندانسته و اظهار کرد : خوشبختانه مدیر عامل بیمارستان پارس هم همراهی لازم را داشتند و بیمارستان گلسار نیز با ما طرف قرار داد است ، اما یکی از بیمارستان های گیلان تحت هیچ شرایط حاضر به همکاری با بیمه دی نیست و موضوع در حال انعکاس به دستگاههای نظارتی است ، در حالی که نحوه پرداخت و زمان پرداخت بیمه دی بر اساس قرار داد فی ما بین پس از دریافت صورتحساب از بیمارستان ها به مدت دو ماه است ، ما پس از چهار ماه پرداخت می کردیم که تلاش شد یک ماه تقلیل یافته و قطعا به زمان قرار فی مابین نیز نزدیک خواهیم کرد .

به گفته وی در بیمارستان های صدرالاشاره همکاری خوبی را شاهد هستیم اما یک بیمارستان همچنان از قرار داد با بیمه دی پرهیز می کند و نقدا هزینه های درمانی را  از ایثارگران و خانواده معظم شهدا دریافت می کند. مدیر بیمه دی استان گیلان ادامه داد :فشار مضاعفی را این رویه بر دوش خانواده معظم شهدا و ایثارگران تحمیل می کند..وی با اشاره به اینکه ۹۰ هزار نفر در گیلان از بیمه دی خدمات بیمه درمان تکمیلی دریافت می کنند ، که ۵۱ هزار نفر آنان از ایثارگران و خانواده معظم شهدا هستند و در واقع ۳۵ درصد عموم مردم هستند ، پرتفوی بیمه دی را در سال ۱۴۰۰ ، ۸۵ درصد فقط درمان و ۶۸/۶۹ مربوط به ایثارگران دانست و یاد آور شد :در گیلان با ۳۷۸ مرکز کلینکی و پاراکلینیکی طرف قرار داد هستیم و اکنون ظرف کمتر از ۷۲ ساعت هزینه های بیمارانی که در مراکزی غیر از طرف قرار داد با شرکت مراجعه و فاکتور دریافت می کنند پرداخت می شود.

وی تصریح کرد : البته بیمارستان ها قرار داد دو ماهه برای تسویه حساب با ما دارند که یک ماه تاخیر داریم و‌ تلاش داریم به زمان قرار داد نزدیک کنیم .

تلاش ما تبلیغات و شناساندن بیمه عمر و زندگی به مردم است چرا که اعتقاد داریم بیمه عمر یک آینده نگری مهم برای خانواده و تامین منابع اقتصادی خانواده ها و فرزندان است ، لذا بیمه های زندگی برای مردم شناخته شده نیست و خبرنگاران در آگاهای رساندن مردم به بیمه های زندگی نقش مهمی دارند

وی رتبه بیمه دی در گیلان را در صنعت بیمه ، پس از بیمه ایران که بیمه دولتی بوده ، بیمه آسیا و دانا ، در رتبه چهارم ارزیابی سال ۱۴۰۰ در گیلان دانست و عنوان کرد :تلاش ما تبلیغات و شناساندن بیمه عمر و زندگی به مردم است چرا که اعتقاد داریم بیمه عمر یک آینده نگری مهم برای خانواده و تامین منابع اقتصادی خانواده ها و فرزندان است ، لذا بیمه های زندگی برای مردم شناخته شده نیست و خبرنگاران در آگاهای رساندن مردم به بیمه های زندگی نقش مهمی دارند و نگاه مدیر عامل محترم بر این است که از این پتانسیل به نحو شایسته ای در توسعه و فرهنگ خدمات بیمه ای در بیمه دی استفاده شود .

اسماعیلی همچنین شماره پاسخگوی شبانه روزی چهار رقمی بدون کد ۱۶۷۱ را مربوط به بیمه دی دانست و افزود : با شماره گیری این اپراتور و داخلی۶۰۹۰ الی ۶۰۹۸ همکاران ما در بیمه دی گیلان پاسخگوی مشتریان هستند و روزهای چهارشنبه هر هفته هم مدیران به طور مستقیم آماده شنیدن سوالات و نقطه نظرات مردم هستند و حتی می توانند از طریق سامانه ثبت شکایت ، مشکلات و شکایت خود را برای ما ارسال نمایند.

مدیر بیمه دی استان گیلان در این نشست از همراهی و تعامل راهگشای آقای محمدرضا داوطلب مدیر کل بنیاد شهید گیلان  و معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید قدردانی کرد.

گفتنی در این نشست که حسین ستاری معاون بیمه دی و تعدادی از خبرنگاران حضور داشتند ، مصطفی اسماعیلی مدیر بیمه دی گیلان به رسم یاد بود از تلاش خبرنگاران حاضر در مراسم قدردانی و به رسم یادبود با اهدای لوح تجلیل کردند .